سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ایران عربستان

حوزه/ نشست تخصصی «بررسی اختلافات ایران و عربستان و سرانجام آن» با سخنرانی دکتر محمد صادق کوشکی،کارشناس ارشد مسائل بین الملل، با حضور حوزویان و پژوهشگران، پنجم آبان، در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، یکی از مسائل بسیار مهم در منطقه غرب آسیا که از دیرباز بستر مناقشات و جنگ های خانمان برانداز بوده، حضور بیگانگان در این منطقه سوق الجیشی است. در کنار این مهم، جریان سلفی تکفیری و بازشناسی این جریان در نگاه راهبردی و جایگاه و ارتباط با برخی از کشورهای اسلامی و حمایت این کشورها از این گروه های تروریستی و قتل و غارت و ناامنی از یکسو و ضربه به مبانی و اصول دین مبین اسلام به لحاظ تجاوز آشکار به حقوق مردم و نسل کشی در قالب های مختلف و ایجاد بد بینی جهانی به آموزه های حیات بخش دین مبین اسلام از سوی دیگر، ایجاب می نماید که این تفکر و پیشینه این جریان  مورد  بازشناسی قرار گیرد.

جریان اختلاف در منطقه خلیج فارس سبب می گردد که حضور استعمارگران به عنوان پشتیبانی کنندگان ترور و ناامن کننده های واقعی کشورها و لشکرکشی آنها به بهانه مضحک مبارزه با تروریسم و در واقع با هدف حمایت از تروریست ها تثبیت شود که این شیوه ملت های منطقه را تحت قیمومیت و سلطه نامرئی استبداد و استعنار مدرن قرار داده است.

در همین راستا اقشار تأثیرگذار جامعه، وظیفه ای سنگین در تبیین آثار اختلافات و نتایج آن داشته و ضروری است اهداف پنهانی برخی از کشورهای غربی و حامیان منطقه ای رژیم صهیونیستی و مناقشات سازمان یافته در حوزة غرب آسیا با هوشمندی کارشناسی شود. لذا دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری بسیج سازمان در نظر دارد نشست تخصصی با موضوع «بررسی اختلافات ایران و عربستان و سرانجام آن» با سخنرانی «دکتر محمد صادق کوشکی،کارشناس ارشد مسائل بین الملل» را با حضور حوزویان و پژوهشگران برگزار نماید.

این نشست ،چهارشنبه پنجم آبان ماه از ساعت ۹در  میدان فلسطین، سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha